alt

 

 

altSkvělá nálada u Toro Rosso. První vítězství Patrika Novotného v F1!!!

 

 

alt

 

 

Vyjádření šéfa týmu Franze Tosta:

 

alt

 

 

Co mohu říci. Gratuluji Patrikovi k prvnímu vítězství. Myslím si, že to byla jen otázka času než se ukáže jeho pravý potenciál a věřím, že toto není jeho jediné vítězství. I když se to může někomu zdát jako snadné vítězství tak věřte, že se za ním skrývá opravdu hodně úsilí a dřiny. Davidovo osmé místo je jen třešničkou na dortu. Takže jsem s VC Číny velmi spokojení a i celý tým. Pevně věřím, že se nám podaří tento výsledek zopakovat i ve Španělsku. Patrik je v celkovém pořadí pět bodů za Vojtou Hujerem, což je skvělé. V poháru konstruktérů jsme druzí taktéž pět bodů za Toyotou. Pokusíme se na tomto místě udržet co nejdéle. I když všichni víme, že to nebude jednoduché, jelikož tato sezóna je opravdu velmi vyrovnaná a během závodu se může stát opravdu cokoliv. Necháme se překvapit co nám přinese zbytek sezóny. Mějte se, letím slavit s týmem.

 

Vyjádření Patrika Novotného #15:

 

 

alt

 

Už od začátku bylo jasné, že nejduležitější na trati v Číně bude co nejlépe vyvážit auto, obvzláště na výjezdech do táhlých zatáček. Ze začátku bylo auto nastavené na vysoký přítlak. Poté mi, ale Rado Rehora poradil, ať skusim snížit přítlak a to se ukázalo jako dobrá volba a ještě jsem zrychlil. Do technických zatáček sem to nastavil trochu na úkor pneumatik. Pak jsem vyzkoušel simulaci a otestoval si pneumatiky, palivo a motor. Pneumatiky se hodně přehřívali, tak jsem to do závodu vyladil. Při oficiálním tréninku se ukázalo, že máme jednu z největších maximálních rychlostí a po vyvezení za Vojtou Ševčíkem, jsme zjistily, že máme krátký 7.stupeň, takže sme ho trochu protáhly. Do závodu jsem si věřil na stupně vítězů.

Kvalifikace: V 1.části jsem zajel čas 1.35.5 což nebylo nejrychlejší, ale stačilo to na 4.místo. V 2.části jsem zajel čas 1.35.3, což byl celkem dobrý čas a stačil na vynikající 4.místo, což byla dobrá výchozí pozice pro závod.

V 19.58 mi spadl internet a já myslel, že se zbláznim. Naštěstí za 5 minut zas naskočil a do závodu jsem to naštěstí stihl.

Závod: Při simulaci jsem zjistil, že se auto na startu moc nepřetáčí, takže jsem se nebál na to trochu šlápnout. Po menší chybě Petera Škorvagy se mi uvolnila cesta a dostal jsem se do 1.zatáčky na 1.pozici. V 1.kole na mně tlačil Jarda Cigáň. Z předposlední zatáčky jsem měl dlouhý výjezd, ale naštěstí jsem se stihl zařadit do ideální stopy před Jardu. Poté jsem začal navyšovat náskok shruba v průměru 1s na kolo. Poté Jardu dojela skupinka 3 jezdců a tak sem dál vklidu navyšoval náskok. Jarda ale zamířil v 19.kole na pitstop a na 2.místo se dostal Vojta Hujer a měl jsem náskok 22s. Ve 24. kole udělal Vojta chybu a na 2. Petr Kulhana jsem měl náskok 29s, takže ve 26. kole jsem zajel na pitstop podle plánu. Zastávka proběhla excelentně a vrátil jsem se 9s před Petra. V dalším kole jsem zajel moje nejrychlejší kolo 1.37.5. Ve 35.kole, kdy byl můj náskok na 2. Jardu 30s a věděl jsem, že pojede na pitstop, tak jsem přepl s boostu 3 na 1 a dál jsem jezdil vyrovnané časy. Ve 40.kole byl můj náskok na 2. Vojtu 35s. Vojta mně pak stahoval 1s na kolo, takže nás v cíly dělilo 20s. Celý závod jsem se bál, aby mi nespadl internet a naštěstí se tak nestalo a já si dojel pro 1.vítězství v F1 v MPL stylem start-cíl, což je fanstasické. Konečně závod na mém oblíbeném okruhu nebyl ničím ovliněný. V celém závodě jsem neudělal jedinou chybičku a s konzistentností jsem se dostal na 00.991. Fanstastické moje umístění korunoval 8.místem můj kolega, kdy udržel oba pronásledovatele za sebou. V poháru konstruktérů jsme se posunuli na 2. místo 5 bodů za Toyotu a já sem se posunul na 2.místo, 5 bodů za Vojtu Hujera.

 

 

 

Další závod se jede ve Španělsku a tento okruh nepatří mezi mé oblíbené a bude potřeba dobrého nastavení. Doufám, že opět dosáhnu na stupně vítězů.
Takže za 3 týdny Ahoj!

Vyjádření Davida Hančla #14:

 

alt

 

 

Na VC Číny jsem se připravoval, jak nejlépe to šlo, ale ještě je třeba trochu přitlačit. Zajížděné časy nebyly špatné, ale těsně před kvalifikací jsem se rozhodoval, jaké nastavení vozu použiji. Měl jsem totiž dva setupy, s kterými jsem zajížděl podobné časy. Jeden na maximální rychlost a druhý na technické pasáže. Nakonec jsem se rozhodl stejně jako můj kolega pro první jmenovaný a myslím si, že to nebylo špatné rozhodnutí.

Kvalifikace: Na kvalifikaci se budu muset příště lépe připravit. I když se mi podařilo zajet svůj nejrychlejší čas, těsně pod 1:36. Stejně to stačilo v uvozovkách "jen na čtrnáctou příčku". Byl jsem malinko zklamaný, jelikož na čtvrtého po první části mi chyběla pouze půl sekunda. Což jen dokazuje, jak byla tato Velká Cena vyrovnaná.

Závod: Start jsem neměl špatný a díky chybám soupeřů jsem se usadil na sedmém místě za Radkem Prokešem (Red Bull) a před Janem Venclem (BMW), před kterým jsem musel svou pozici chránit. Radek toho využil a začal nám pomalu po odjíždět. Jan svou snahu mě předjet trošku přehnal a v devátém kole na konci prvního sektoru mě postrčil a mírně otočil. Ztráta nebyla veliká, ale i tak to stačilo Václavu Jankovskému (Ferrari), aby se před nás oba posunul. Naštěstí se mi dařilo Vaška držet a po dvou kolech na konci nejdelší rovinky i předjet po vnějšku. Myslel jsem že už se na tom sedmém místě udrží, ale opak byl pravdou. Zezadu mě začal dojíždět Lukáš Viskot (BMW). Netrvalo dlouho a Lukášovi se podařilo mě předjet. Snažil jsem se ho držet, ale marně. Ve dvacátém šetém kole jsem zajel na plánovanou zastávku. Poté jsem je v klidu až do doby než mě opět dojel Jan Vencl. Opět se na mě začal tlačit a asi po pěti kolech mě předjel. V tu chvíli jsem se rozhodl zvýšit výkon motoru a přepnul na boost 5. Zrychlil jsem a díky Janově chybě jsem se posunul zpět na osmou pozici. Dvě kola před koncem předjel Jana Milan Radiměřský (Red Bull), který jel na dvě zastávky. Tudíž mi bylo jasné, že má pneumatiky v daleko lepším stavu než já. Naštěstí byl můj náskok dostatečný a já si dojel pro čtyři body za osmé místo. To už jsem věděl, že Patrik dosáhl svého prvního vítězství, takže má radost byla dvojnásobná. Takže bych označil VC Číny z našeho pohledu velmi podařenou a doufám, že ve Španělsku toto umístění minimálně zopakujeme.

 

Nashledanou v Catalunye.

This content has been locked. You can no longer post any comment.