Okruh v Suzuce je vystavěn v oddechovém centru, jemuž vévodí obří vyhlídkové kolo. Trať je jedinečná tím, že jako jediná na světě má tvar osmičky, takže se dráha v jednom místě kříží přemostěním. Velká cena zde vždy přinesla dramatické závodění a vysoké průměrné rychlosti. V roce 2006 to ale bylo po dlouhých dvaceti letech naposledy. Tehdy sice ještě nebyl znám kalendář pro rok 2007, ale již bylo zřejmé, že se GP Japonska přestěhuje na zmodernizovaný okruh ve Fuji. Důvodů ke stěhování je více. Suzuka se nachází 400 kilometrů jihozápadně od japonského hlavního města Tokia, což je dost daleko pro přepravu materiálu i lidí. Navíc přímo v místě schází dostatečná kapacita ubytovacích zařízení, což znamená, že se jezdci přepravují na závodiště z velké vzdálenosti. Pro týmy to všeobecně představuje dost včasné vstávání. Divákům to ale nevadí. Japonci jsou fanatickými příznivci formule 1 a zaplněné tribuny patří k běžnému standardu velké ceny. Často zůstávají i po sobotní kvalifikaci až do večerních hodin na hlavní tribuně, aby jim nic neuteklo z dění v boxech.


Okruh v Suzuce nechala postavit v roce 1962 automobilka Honda jako svou domácí testovací trať. Postupně v jejím okolí vybudovala park pro odpočinek svých zaměstnanců a jejich rodin s množstvím atrakcí. Přestože se tradice motoristického sportu v Japonsku píše od počátku 60. let, formule 1 pronikla na jeho území poprvé až v roce 1976. Jejím hostitelem ovšem nebyla Suzuka, nýbrž konkurenční Fuji. V následujícím roce se ve Fuji závodilo znovu. Při nehodě mezi Gillesem Villeneuveem na Ferrari a Ronniem Petersonem se šestikolovým Tyrrellem však přišli o život dva diváci a japonská velká cena si musela dát na deset let pauzu. V Suzuce se GP Japonska konala poprvé až v roce 1987.


Suzuka International Racing Course má délku 5807 m a jezdci ho při velké ceně objedou 53krát. Celková délka závodu tak činí 307,573 km. Jezdci mají okruh rádi a většina z nich litovala, že zde v sezóně 2006 startovali naposledy. O to radostnější bylo pro ně zjištění, že se sem v sezóně 2009 zase vrátí. Mezi nejlepší úseky patří série S-otáček a pak samozřejmě vyhlášená táhlá zatáčka 130R.Asfaltový povrch je rovný a má vysokou přilnavost. Pneumatiky trpí středním opotřebením, o něco lépe jsou na tom brzdy. Jezdci projíždějí okruh z 58 % na plný plyn, nejdelší úsek s pedálem přimáčknutým k podlaze měří 1205 m. Poměrně vysoká je zde spotřeba benzínu.


Předchozí vítězové :2010- Jaroslav Cigáň
                                   2009- Ondřej Zaleš

This content has been locked. You can no longer post any comment.