Tak se nám na tady na MaxPowerLeague rozjela další, v pořadí již druhá zimní série.

Jako již tradičně tento šampionát nese název Gladiators Winter Cup - zkráceně GWC s pořadovým číslem 4.

Do 1. podniku celého seriálu nám zasáhlo 9 pilotů, bohužel to byla zhruba polovina všech registrovaných jezdců. Jak již bylo zmiňováno v informacích o závodu, tak se jelo na neznámé trati Hills of death.

 

Kvalifkace:

Do kvalifikačních bojů zasáhlo 7 jezdců. Dlouhou dobu museli diváci čekat na první měřený čas, ale to jim jezdci na samotném konci bohatě vynahradily .Nejprve rozvýřil klidné vody Ondra Zaleš, který jen těsně nepřekonal rekord okruhu, který do této chvíle držel Vlado Zubaj. Právě ten překonal Ondru o malinký kousek a ujal se vedení s časem tesně pod hranici 2,06. Své rychlé kolo zajel i druhý z očekávaných bavoráků  -Polesný a ten také nezklamal a časem 2,05,8 se přiblížil Pole Position a čekal už jen na poslední z tria BMW. Honza Luňáček měl velmi slibný tréninkový čas a v kvalifikaci byl favoritem. Tlak ovšem neustál a již v 1. pasáži okruhu vyrobil hrubku, která ho stála cenné desetiny. Po projetí cílem pak odstavil svůj vůz a tím se dobrovolně nechal odsunout na poslední místo startovního roštu.

 

Race 1:

Do závodu se nám zapojil i Patrik Novotný, a tak bylo pořadí na startu takovéto:

1.Vojta Polesný-BMW                                                                                   2.Vlado Zubaj-BMW

3.Ondra Zaleš-Porsche                                                                               4.David Hančl-Porsche

5.Martin Candra-Porsche                                                                            6.Kuba Krafek-Ferrari

7.Patrik Novotný-BMW                                                                                  8.Honza Luňáček-BMW

Na startu se velmi dařilo jako obvykle dvojici "Superkárařů" Zubaj, Zaleš, naopak Polesný se musel velmi bránit. Dopředu se velmi rychle začal tlačit Honza Luňáček a ze začátku působil poněkud rozpačitě stejně jako David Hančl. Velké věci se kromě míst u Luňáčka děli už jen na prvních třech místech. Vlado sice začal ujíždět, ale na 2. pozici se prodral na konci prvního sektoru Ondra "Kefi" Zaleš se svým Monstrem. Při předjíždění sice došlo k mírnému kontaktu, ale předjížděný Vojta Polesný později Ondru pustil a ztratil tím pozici i s Davidem Hančlem. Krátce na to měl Hančlík pomalejší výjezd na cílovou rovinku a žlutý bavorák neváhal a Davídkovu nabídku přijmul. Dále na trati burácely již osamocené motory Luňáčka, Krafka, Novotného a chybujícího Martina Candry. Najednou se nám na trati vytvořily dvě dvojice a začali tvrdé boje. Zatímco Luňáček se před Hančla v pohodě dostal, protože David rozhodně nepatří k jezdcům, kteří brání pozici za každou cenu. Luňáček tedy na 4. pozici. Druhou dvojici tvořil Zaleš s Polesným. Ovšem dlouho se opakoval stejný scénář Polesný dotahoval na rovinkách, Zaleš pak ujížděl v zatáčkách. Párkrát Polesný zkusil na brzdy do T2, ovšem pokáždé to bylo přetažené, a tak Zaleš dokončil závod jako druhý a Polesný jako třetí .Už čekáme na čtvrtého v cíli Honzu Luňáčka, ale pozor! Na čtvrtém místě nám dojíždí David Hančl, pátý Martin Candra, šestý Kuba Krafek, Patrik Novotný na 7. pozici. Pojďme se podívat dolů co se tam děje. Honza Luňáček je z vozu venku. Takže jdeme za ním a zjistíme co se tam stalo. Honzo, jak je možné, že jste zůstal stát těsně před cílem? ! "No došla šťáva". Jak by řekl Murray Walker "Oh my god, this is fantastic!". Takto nám tedy dopadl 1.závod GWC 2011-12. 

 

Race 2:

Do 2.závodu nám již nenastoupila dvojice jezdců Zaleš,Novotný.První z nich musel neprodleně odletět zpět svým soukromým tryskáčem do Chotýčan.Druhý jmenovaný prostě zmizel.Později na jedné nejmenováné sociální síti osvětlil situaci osobními problémy.Naopak přibil Petr Kulhan, jezdec BMW.

Pořadí na startu bylo zrcadlové tomu, které bylo na konci závodu č.1. Z Poleposition tedy odstartoval Luňáček z BMW. Nejlepší start měl opět Vlado Zubaj. Martin Candra také výborně odstratoval, ovšem nezvládl brzdy do T2 a skončil ve zdi. To Polesný se Zubajem se probíjely startovním polem. Do zatáčky č.6 už byl Vlado před Davidem a na brzdy ho překonal i Vojta Polesný, aby toho nebylo málo již na výjezdu ze zatáčky č.8 byl Vlado bok po boku s Honzou Luňáčkem a do následující šikany útočil. Do čela se tedy dostalo jediné "neněmecké" auto a to Ferrari Jakuba Krafka. Na výjezdu ze šikany a na brzdách do T13 vzal Luňáčka i Polesný a Krafek tedy musel čelit dvojnásobnému tlaku. Ten ovšem ne tak úplně ustál a v předposlední zatáčce byl delší, čehož využili kdo jiný než Zubaj s Polesným. Třetí tedy chvilku jezdil Krafek, na čtvrté místo se dostal David Hančl, ten sváděl souboje s Honzou, šestý byl Kulhan startující z boxů a sedmý Martin Candra po problémech v T2, když poté navštívil boxy. Boje Hančlíka s Honzou Luňáčkem pokračovali i nadále. Definitivně je utnul Honza, když předjel Davida vnějškem tzv. Na Koule a ujmul se 3. pozice, kterou už si nenechal vzít. Ba naopak vepředu se sjela a tvrdě bojovala dvojice Polesný x Zubaj.Pákrát byly jezdci bok po boku i v tak nebezpečných místech jakým byla T2, ale poradily si s tím vždy profesionálně a bez kontaktů. Ovšem z toho těžil Honza Luňáček, který tuto dvojici stáhl na 3 sekundy, ovšem pak se Vojta ujal po kontaktu s Vladem vedení, z čehož plynul fakt, že už se tak úplně nebojovalo, když přišli zastávky v boxech pořadí zůstalo kupodivu stejné. Do konce závodu nám zbývalo již pouze pár kol. Honza Luňáček ještě zajížděl absolutně nejrychlejší kola celého víkendu, ale na víc, než na 3.příčku za vítězem Vojtou Polesným a Vladem Zubajem to nestačilo.Čtvrtý dokončil David Hančl, pátý Kuba Krafek, šestý Petr Kulhan a konečně sedmý Martin Candra.

                                                                                                                                                                                                                                                                                               Pro MPL Vojta Polesný

This content has been locked. You can no longer post any comment.