alt

  První sezona se 27 závody MPL V8 Supercars skončila už před měsícem, vítězové jsou  známí a trpělivě čekají na své ceny. :) Pojďme si v tomto článku připomenout i ostatní statistické údaje, o kterých se moc nemluví, ale přitom jsou také součástí šampionátu. 

Začněme ale od začátku, tedy konečným pořadím. Nejtěsnější rozdíl mezi jezdci, kteří byli vedle sebe v pořadí je mezi Zoubkem a Candrou. Pouhých 5 bodíků. Naopak největší je mezi Krafkem a Polesným 616 bodů. 

alt

Teď trošku z jiného pohledu...

alt

Zajímá Vás, jak probíhal souboj o místa? Jistě Vás potěší spodní obrázek.

alt

 

 

V Grafu vidíte, kdy Zubaj přišel o vedení, jak se vůbec vyvíjel rozestup mezi první trojící, absence Krafka, díky zlomené noze... a mnoho dalších bodových rozdílů v celé sezoně 2011. Stačí jen študovat. 

Další statistiky:

Počítadlo s celkově najetými kilometry v závodech, se zastavilo na 5867km. Pro představu je to zhruba z ČR do Keni. Je to započítáno i se zkrácenými závody. Pokud pojedeme příští rok 100% délku ve všech závodech, měli bychom se dostat na cca 6500km. Pokud zůstaneme v Africe, přemístímě se do sousední Tanzanie.:) 

 

Celkový čas všech závodů je 2556min. Chceme-li hodiny, je to 43hodin. Tedy 1 a 3/4 dne strávené za volantem. S F1 závody trvaly cca 1710min, to je 28,5 hodiny. 

 

Nejdelší závod byl nečekaně Bathurst, který trval 6hodin a 45minut a naopak nejkraktším závodem byl Ipswich 38minut. Nutno podotknout, že se jel ještě na 85% z reálné délky závodu. 

 

Na první sezonu, bylo průměrně na každý závod 9,6 jezdců. Nejvíce v Bathurstu (20) a nejméně v Townsville (6). Což z mého pohledu není nakonec vůbec špatné. 

 

Nejvíce poleposition získal Zaleš a to 12, Zaleš měl i nejvíce vítězství 8. Jeho pronásledovatel Zubaj uzmul 7 druhých míst a 5 třetích míst. I z těchto statistik je docela patrné, v jakém boji se letos odehrával šampionát. 

 

Nejvíc nejrychlejších kol měl opět Zaleš a to 12 druhý Zubaj jich měl 5. 

 

Pouze jednou se stalo, aby jezdec vyhrál všechny závody na daném okruhu v jednom víkendu. Byl jím opět Zaleš a to v Barbagallu, který vyhrál všechny tři závody. 

 

Vítězové vytrvalostních závodů se letos stal Zubaj/Vácha s Toll Holden Racing na Phillip Island a Zaleš s Vodafone Racing Team v Bathurstu. 

 

Průměrné body na závod: Zoubek 127.3; Novotný 124.6; Zaleš 120.3. Úmyslně nejsou započítáni ti, co jeli pouze vytrvalák, za který se dával větší počet bodů, než normálně. 

 

Z celkového počtu 1696kol v závodech, jich nejvíce odjel Zaleš(95,3% tj 1616kol), dále Radiměřský(93.9% tj 1593kol) a na třetím místě Zubaj (92.7% tj 1572kol)-není započítán jeden sprint na Phillip Islandu.

 

Nejlepší průměrnou startovní pozici měl opět Zaleš 2,1, druhý Zubaj 2.3, a třetí Polesný 2.8.

 

A co nás admini nejvíce překvapilo a naopak zamrzelo? 

+ Ve většině závodů duch Fair Play

+ Milan Radiměřský a Tomáš Repík 

+ Kuba Krafek

+ Martin Candra

-  Václav Jankovský - laxní přístup k závodům, ikdyž bojoval o čelo

-  Petr Zoubek - DQ v Adelaide

- Ondřej Zaleš - (sestřelení SC)

- Na některých závodech menší účast

 

VELKÉ DÍKY PATŘÍ:

  • OLDU GAJDOŠOVI ZA SKVĚLÉ LIVE PŘENOSY S KOMENTÁŘEM A KOLEGOVI VÍŤU VÁCHOVI
  • PETRU KULHANOVI A MARTINU ZEMANOVI ZA SAFETY CAR
  • TOMÁŠI REPÍKOVI ZA VÝSLEDKY V SLS SYSTÉMU
  • A VÁM, JEZDCŮM, KTEŘÍ JSTE TUTO SERII POCHOPILI A NEODRADILA VÁS Z POČÁTKU NÁROČNOST TĚCHTO STROJŮ.

 

 A co potěšilo a zamrzelo například Vás? Můžete psát pod článek do komentů:) 

Ondřej Zaleš a Vlado Zubaj

 

 

 

Komentáře

 
0 #4 Ondřej Zaleš 2011-12-31 11:50
Díky ;-)
 
 
+1 #3 Vítězslav Vácha 2011-12-31 07:36
Supr článek, kuju ;-)
 
 
+1 #2 Roman Wojcik 2011-12-31 00:40
Tento článek je výborně zpacovaný. Paráda!
 
 
+1 #1 Vojtech Polesny 2011-12-31 00:23
Mrzí mne, že to skončilo :D
 

This content has been locked. You can no longer post any comment.