alt

 

Sníh, led, špatná viditelnost. Taková byla Rally Sweden 2014.

 

Hned úvodní rychlostní zkouškou byl divácky známý Karlstad. Na této RZ někteří jezdci nasadili opatrné tempo. Problémy měli jezdci MPL týmu, a to Dennis Zeťák, který zde poškodil zavěšení zadního kola, a Tomáš Labák, který hned na startu porazil neopatrného pořadatele. Naštěstí se nic vážného nestalo a mohlo se pokračovat dále. Na druhé rychlostní si ve třídě WRC Dennis Zeťák vypracoval dostatečný náskok na druhého Davida Holece a třetího Jakuba Novosada. Pavel Jiandrák měl na této RZ problémy s posilovačem a jeho C4 se stávala neovladatelná. Po této rychlostní zkoušce byly mezi piloty skupiny S2000 opravdu malé rozestupy. Vedl Stanislav Šimko před Vojtou Polesným. Na třetí rychlostní zkoušce se na prvních dvou pozicích v obou skupinách nic nezměnilo, ale na třetí pozici se ve skupině WRC posunul Oldřich Gajdoš a na druhého Holece ztrácel +2.13 s. Ve skupině S2000 se Polesný dotáhl na Šimka a Jirka Kubíček se dostal před Patrika Novotného, ale s nulovým náskokem. RZ 4 nepřinesla na čele nic důležitého. Bojovalo se ve středu pole. Jakub Novosad se stále propadal a posunul se na pátou pozici za Tomáše Labáka. V S2000 se Burian posunul na devátou pozici před Geisslera a Polák na jedenácté pozici odsouvá Kadlčíka. Na RZ 5 havaroval Tomáš Labák a po pěti rychlostních zkouškách bylo pořadí následovné. S obrovským náskokem byl první Dennis Zeťák na druhého Oldřicha Gajdoše a třetího Davida Holece, dále byl Jakub Novosad a Pavel Jindrák. V S2000 Šimko zpomalil a na první pozici se tak posouvá Vojta Polesný s těsným náskokem na Jirku Kubíčka, třetí byl Šimko, za ním pak Patrik Novotný a Ondřej Šerbaum.

 

Na šesté rychlostní zkoušce si jezdci stěžovali na špatnou viditelnost. Na toto doplatil Oldřich Gajdoš z WRC a propadl se až na čtvrtou pozici. V S2000 se Šimko dostává před Kubíčka a postupuje na druhou pozici. Na sedmé rychlostní zkoušce opět havaroval Tomáš Labák. Na RZ 8 si Dennis Zeťák poškodil zavěšení a i přes tento problém dokázal vyhrát rychlostní zkoušku. Oldřich Gajdoš se posunuje na třetí pozici před Jakuba Novosada. Petr Burian na této RZ havaroval. Na tom samém místě jako Burian dělá chybu Patrik Novotný a Vojta Polesný. Vojta na následky chyby se posouvá až na třetí pozici před Patrika Novotného. Milan Kůča na této Rz také chyboval a ztrácí pozici. Na RZ 9 Jakub Novosad s WRCa Jiří Kubíček s S2000 odstupují z první etapy na následky problémů s elektronikou. Na rychlostní zkoušce č. 11 havaroval Robert Geissler z pátého místa a Michal Kadlčík z místa jedenáctého. Ve skupině WRC havaroval také Oldřich Gajdoš. Rychlostní zkouška dvanáct přináší odstoupení Petra Marka a vedoucího Stanislava Šimka, který se propadl až na sedmé místo. Díky odstoupení Stanislava Šimka se Pavel Polák posouvá po 13. rychlostní zkoušce na sedmé místo. Na čtrnáctou rychlostní zkoušku se posádky sjely opět na diváckou speciálku Karlstad. Zde také odstoupily některé posádky vozů S2000. První etapu jezdci zakončili v následovném pořadí.

 

WRC:

alt

 

S2000: 

alt

 

Druhá etapa odstartovala RZ 15. Ve skupině WRC se nic zásadního nedělo, ale ve třídě S2000 havaroval Michal Kadlčík, Pavel Polák a problém s elektronikou opět trápil v druhé etapě Jirku Kubíčka. Po odstoupení Pavla Poláka se Stanislav Šimko posouvá na sedmou pozici. Na RZ 16 odstupuje také Vojta Polesný kvůli problémům s motorem své Fábie S2000 evo2 a propadá se až na šestou pozici. Na této RZ havaroval také Tomáš Labák a Dennis Zeťák z WRC. Na 17. RZ se David Holec posunul na první pozici právě před Dennise Zeťáka. Polesný se také stále propadá pořadím. Na osmnácté rychlostce odstupuje také Lukáš Šerbaum.  RZ 19 Zeťák opět jede a začíná stahovat svojí ztrátu. V této RZ havaroval Michal Kadlčík, Robert Geisler a také opět Tomáš Labák. Po startu dvacáté RZ zastavuje Škoda Fábia S2000 Vojty Polesného s poškozeným chladičem a Vojta tím končí v této rally.  Na RZ 21 chybuje Patrik Novotný a poškozuje svojí Fiestu. Patrik naštěstí může pokračovat, ten, kdo však takové štěstí neměl, byl Jan Veselý. RZ 22 a 23 nám nic zajímavého nepřináší, ale hned na další trati havaruje Tomáš Labák a David Holec, tím se Dennis Zeťák opět posunul na vedoucí příčku ve WRC. N RZ 25 havaruje Michal Kadlčík a také Ondřej Šerbaum, který se propadá z druhé pozice až na čtvrtou příčku ve třídě S2000. Havaruje také Oldřich Gajdoš z WRC. Poslední tratí byla opět divácká superspeciálka Karlstad, který byl označen jako PowerStage. Zde odstupuje Jirka Kubíček a Tomáš Labák.  Pro bonusové body si dojeli ve třídě WRC tito borci : Dennis Zeťák , Oldřich Gajdoš a Pavel Jindrák. Tím, že Oldřich Gajdoš nebyl nominovaný, tak získává bod také David Holec. Ve třídě S2000 bylo pořadí na PowerStage následovné. První byl Patrik Novotný za ním Robert Geisler a pro bod si dojel i Milan Kůča.

 

Konečné výsledky Švédské rallye:

WRC

alt

 

 Bodový zisk týmů

alt

 

 

S2000

alt

 

Bodový zisk týmů 

alt

 

 

N4

alt

 

 

Celkové výsledky po dvou odjetých podnicích:

 WRC

alt

 

S2000

 alt

 

Týmové body

alt

 

Podrobné výsledky

 Tak taková byla Rally Sweden. A už nyní bych vás chtěl pozvat na další podnik, kterým bude Mexická Rally, která se pojede 9.-15. března.