alt Vyjádření obou jezdců ke GP Suzuka...

 

Patrik Novotný #21: 2.místo

 

Příprava: Bohužel mezera mezi GP Singapuru a GP Suzuky byla pouze týden a já byl hodně pracovně vytížeň + mě zároveň čekalo vyvrcholení motokárové sezóny. Původně jsem neměl v plánu jet, ale zachránil mě Lukáš Šerbaum, u kterého jsem závod odjel. Navíc jsem měl menší problémy s Force Feedbackem a vyřešil jsem to těsně před kvaldou. Kolega Lukáš mi poslal nastavení a v rychlosti sem si to upravil na svůj styl jízdy.

Kvalifikace: Pro start závodu jsem zvolil tvrdší směs, abych si v prvních kolech závodu ještě dopiloval trať a neohrožoval zbytečně zbytek pole.

Chování vozu v kvaldě bylo hodně přetáčivé, nedalo se vůbec jet pod plynem v zatáčnkách. Po Parc Fermé mi zbyla jen jedna možnost, jak vůz trochu stabilizovat, takže jsem ubral přední přítlak a doufal ve zlepšení do závodu.

Závod: Suzuku mám velice rád, takže sem se brzy dokázal přizpůsobit cizímu závodnímu prostředí i trati. Ubraní přítlaku pomohlo víc, než jsem čekal, jelo se mi výborně.

Ze začátku jsem se držel v zádu a v 10.kole jel přezout na media. Po pár kolech přišel SC a já se posunul po zastávkách ostatních na 2.pozici za kolegu Lukáše a to i díky pěknému souboji s Honzou při jeho výjezdu z boxu. Honzu pak zdolal Vojta Hujer. Tyto pozice byly stejné i při 2.SC v polovině závodu. V této čtveřici jsme kroužili v malých rozestupech.

Při posledním pitstopu jsem se dostal do vedení. Bohužel jsem ale byl delší v T1 na studených gumách a Lukáš mě podjel a byl 1. Mrzet mě to ale příliš nemuselo, protože Lukáš měl našetřeno více paliva a určitě bych ho do konce neudržel. S Vojtou Hujerem to byl boj o každou desetinu litru v nádrži a o každou desetinu sekundy na trati. Ke konci závodu se začala dostavovat únava z motokárového závodu a dělal jsem chyby. Přesto jsem Vojtu dokázal držet za sebou v odstupu 2s, Přišla ale větší chybka a Vojta přidal na výkonu a měl jsem ho pověšenýho na zádi.

Přišlo poslední kolo, které jsem doslova odjel jako noob. 2 velké chyby na brzdách, únava byla už velká. Od půlky okruhu už jsem musel jet defenzivní stopu. Ve 130R se Vojta dokázal udržet velice blízko a výjezd z poslední šikany nebyl dokonalý. Vojta zkusil mě podjet do poslední pravotočivé, kde bylo místo na 3/4 formule. Držel jsem stopu až došlo ke kontaktu a já pozici udržel.

Z tohoto manévru jsem nebyl nadšený, byly to ale důležité 3 body navíc. Vojta to ale naštěstí bral v pohodě.

Kdyby bylo více času natrénink, troufnu si říct, že sem po hodně dlouhé době měl na to Lukáše porazit.

Naše stíhací jízda dopadla na výbornou a uvidíme, jak se bude dařit dál. Vítězství v poháru konstruktérů je v našich rukách.

Cíl do další GP bude double zopakovat. Stále je o co bojovat. Závěrem bych chtěl Lukášovi pogratulovat k vítězství, z double máme velkou radost. Doufám, že na závěr sezóny se zvedne účast. Závody jsou opravdu vynikající a dramatické do posledního kola.

 

Lukáš Pohančeník #14 - 1.místo

 

Príprava: Konečne bola technika v poriadku. Opravené pedále a aj PC a tak som mohol konečne opäť nastúpiť v plnej sile. Síce som začal trénovať hodinu pred začiatkom kvalifikácie, ale ako tak to stačilo.

Kvalifikácia: Nastupoval som s tým, že som nejazdil s prázdnym autom. Rozhodol som sa zvoliť hardy a skúsiť čo to dá. Auto bolo ťažko ovládateľné a veľmi pretačavé. Prvé kolo bolo celkom dobré s pár chybami. To druhé ale bolo veľmi dobre a bol som lepší ako Ľubo na mediach, ale bohužiaľ som si škrtol o trávu a auto šlo neovladateľne do bariéry. Verím že by ten čas stačil na PP, ale Ľubo podal dobrý výkon v kvalifikácií a zaslúžil si prvé miesto.

Pretek: Pred začiatkom štartu som si veril, že by som mohol ísť na prvé miesto. Mal som veľmi dobre zahriate pneumatiky, ale stal som až príliš dlho na štartovom rošte a teploty šli prudko dole. Výsledkom bolo že som mal pomalý štart a súperil som s Milanom. Do T1 som šiel veľmi opatrné a nechal som ho ísť predo mňa. Prvé kolo bolo ťažké, aby som zahrial brzdy a pneumatiky. Milan mal po prvých kolách asi 3-4 sekundy náskoku, keďže mal mäkšie pneumatiky.

Trochu trvalo kým som sa dostal do tempa, pretože som nemal moc natestované. Keď som bol za Milanom tak som strácal veľa prítlaku a čakal som na chybu, ktora aj prišla keď v T1 chyboval. Pozeral som sa na neho čo robí a nedával som pozor na prejazd T1 a netrafil som apex a šiel tiež do hodín.

Opäť som stiahol stratu a vravel som si, že Ľubo má veľký náskok že bude ťažké ho zdolať, keďže som bol veľmi brzdený za Milanom a nedokázal som ho predbehnúť. Milan šiel veľmi dobre. Keď bol predo mnou, chyby nerobil, takže som musel čakať kým pôjde do boxov. Zatiaľ Ľubo v predu pomaly unikal, ale keď som mal pred sebou voľnú trať, bol som rýchlejší ako on. Neskôr Ľubo zašiel k mechanikom a zaradil sa za nás. Hardy boli vo veľmi zlom stave a dosť to šmýkalo a mal som čo robiť, ale musel som vydržať, ak som chcel splniť moju stratégiu.

Ľubo bol veľmi tesne za mnou a útočil na mňa na začiatku rovinky. Dal som boost 5 a snažil som sa ho zdržať načo najdlhšie, aby som mal šancu na konci závodu zabojovať o 1 miesto. Keď sme šli „side by side“ (''side to side'' by Gajdoš), tak do mňa ťukol tvrdšie a rozhodilo mi to monopost a musel som vyrovnávať, aby som sa nedostal do šmyku. Ľubo bol vedľa mňa a ja som nemal čo s tým spraviť a katapultoval som ho do bariéry.

Potom bol závod v kľude a kontroloval som náskok a pomaly ho budoval. SC mi nepomohlo ani raz, ale čo už. V 2 stinte som mal problémy s Patrikom. On šiel do pitov pod SC a ja nie. V 3 stinte som kontroloval nádskok, ale mal som veľký problém s brzdami, keďže boli veľmi chladné a nedokázal som ich dobre zahriať, ešte že som bol v predu sám.. :D

Závod bol celkom dobrý do konca 2 stintu, pak nuda, až na tie brzdy. Ešte to nebolo moje staré dobré tempo, ale snáď už v Sochi to bude späť. Vďaka patrí Patrikovi, že ma po celý závod nenechal na pokoji :D a za krásne 2 miesto a naše prvé double v sezóne!

 

alt

 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 120 guests
MPL Registrace: 463