alt Vyjádření Patrika & Lukáše k závodu...

 

Patrik Novotný #21 - 1.místo

Příprava: Po delší době sem pojal přípravu opravdu svědomitě a podstivě si vše potřebné před závodem odzkoušel. Nastavení se mi podařilo vyladit jak sem si představoval, takže sem se na závod těšil a věřil jsem si, že bych mohl zabojovat o vítězství.

Kvalifikace: Přišel sem na server 15 minut před kvalifikací a nestačil jsem se divit. Na trať v Austinu přišel déšť. Nepodařilo se mi za tu chvíli na nic moc přijít, jak nastavení na mokro upravit, protože nastavení moc nesedělo. Měl jsem rozjeto kolo možná na poleposition, ale přišla chyba na výjezdu z poslední zatáčky. Musel jsem se tedy spokojit se 4.místem.

Závod: Na Warm up trať oschla, ale kvůli nižším teplotám mi nastavení nesedělo jako v tréninku. 

Předpověď ukazovala prudký déšť, i když na začátku závodu bylo sucho. Proto jsem vzal media a doufal sem, že déšť přijde, abych nemusel použít hardy.

S nastavením sem nakonec nehýbal vůbec, nechtěl sem zbytečně riskovat.

Start nedopadl dle mých představ, ale udržel jsem si 4.místo do T1. Trochu mě zbrzdil Lukáš Pohančeník a využil toho Milan Radiměřský. 

Přepl jsem na úspornější režim a jezdil jsem kousek za Milanem. Dělal jsem ale spousty chyb hlavně na brzdách. Nemohl sem se dostat do tempa, byla znát absence 3 dnů na trati.

V 7.kole přišel prudký déšť a za pár kol i Safety Car. Přišlo mi to vhod, protože sem se konečně dostal do tempa a mohl jsem začít s nulovou ztrátou. Než proběhl restart, tak déšť zesílil. Jel sem tedy přezout z přechodných na mokré.

Lukáš udělal při restartu chybu a urval křídlo. Poté odstoupil Vojta Hujer a přede mnou byl Jan Veselý s Milanem Radiměřským, oba na přechodných gumách, na kterých ztráceli. Nechtěl sem ale riskovat a předjetí obou mi pár kol trvalo. Měl sem před sebou Luba, který si během té doby vyjel 12s náskok. Víceméně náš rozestup se měnil v rozmezích 2 sekund, dokud sem neudělal chybu. Pak přišla ještě jedna a té využil Honza a předjel mě. Oba nás ze zádu dotahoval Lukáš .

V 32.kole sem zamířil na pistop a podařilo se mi předjet Honzu na boxy, kterého zdolal i Lukáš, který na osychající trati doslova letěl.

Snažil sem se jet až moc rychle a přišla chyba a tak sem Lukášovi daroval pozici zdarma.

Před závodem sme se domluvili, že se mezi sebou ještě popereme o celkové 2.místo, takže sem potřeboval ztratit co možná nejméně bodů z 39 bodů náskoku. Takže jsem se začal snažit jezdit vyrovnané časy a zbytečně neriskovat, aby mě ještě nepředjel Honza. Pár kol držel za mnou stejný odstup, ale po dvou chybách své snažení vzdal, tak sem mohl být o něco klidnější.

Lukáš dojel Luba a díky jejich souboji sem je stahoval, ale ztráta byla okolo 16s. To byl další důvod, proč sem se snažil jet opatrněji, protože při souboji v tak extrémních podmínkách se kolize či chyba udělá snadno. Ačkoli je Lukáš můj kolega, tak sem fandil Lubovi, aby Lukáše udržel a já tak ztratil jen 3 body na něj... :D. Postupně se má ztráta na ně ztenčila na 7s na kterých se to dlouho drželo. 

4 kola před cílem udělal Lukáš další chybu a já ho předjel. Na Luba sem měl ztrátu nějakych 6s. 2 kola před cílem už to byly 2s a ke konci kola už sem byl těsně za Lubem.

Lukáš udělal další chyby, takže byl z boje o vítězství mimo.

Co sem stihl z Lubovi jízdy vypozorovat, že měl dost problémy na brzdách, což mi dávalo dobrou možnost se mu přiblížit.

Nevím proč, ale ani sem nebyl nějak nervózní, zřejmě ještě zaskočen tím, že sem se dokázal poprvé v závodě k Lubovi dotáhnout. 

Hned v T1, kdy byl Lubo dlouhý se mi ho málem podařilo předjet. Následně pak bylo velice těžké se udržet v závěsu. Při nájezdu na nejdelší rovinku už sem byl ale těsně za ním a zkusil sem útok na konci rovinky, Lubo si ho ale ubránil. Byl jsem mu ale nalepen na zadním nárazníku a nakonec se mi ho podařilo předjet 3 zatáčky před cílem a nemohl sem tomu v cíli uvěřit. Divím se, že sem dokázal být tak trpělivý, ale to byl právě ten důvod, proč se mi nakonec podařilo zvítězit.

Dalo mi to ještě nějakou tu šanci zdramatizovat boj o titul a navýšil sem si náskok na 2.místě, které je pro mě momentálně hlavním cílem, takže obrovská spokojenost a konečně po smůle v první části sezóny se to obrací zpátky.

V příštím závodě by jsme rádi s předstihem získali titul v poháru konstruktérů a já se budu snažit Lubovo náskok zmenšit do posledního závodu alespoň na 25 bodů , aby se mohlo rozhodovat až v Abu Dhabí :).

Rád bych se pokusil zkompletovat hattrick, ale trať v Indianapolis slibuje velkou vyrovnanost, takže tam to bude o to náročnější, ale každopádně, už teď se těším na super souboje.

Souboj v posledním kole: 

 

 

 

Lukáš Pohančeník #14 - 3.místo

Tréning: Moc som mu nedal ale trať som poznal. Trénoval som čisto na suchu, nemal som poňatia, že by mohlo byť aj tu mokro... :D

Kvalifikácia: Začalo liať doslova, ale mokré podmienky mi vyhovujú i keď nie som na nich tak dominantný ako na suchu. Získal som PP a bol som rád že som to zvládol.

Pretěk: Klasika štart sa mi nepodaril. Do T1 som šiel až moc opatrne a dostali se predo mňa Ľubo a Honzo.

Honzu som zvládol rýchlo predbehnúť, potom Ľubo zašiel do pitov asi dávať gumy do mokra, lebo začalo dosť pršať.

Bol som prvý, ale reštart sa mi nepodaril a pretočil som zadné gumy a odpálil si krídlo. Mohol som byť rád, že to bolo len krídlo, pretože takýto istý kontakt som mal v Rusku kde ma to stálo kolesa. Hovoril som si či risknúť a dať gumy do mokra, alebo si nechať intermedialky. Bohužiaľ som zvolil nesprávnu voľbu dal som si inter. a za 3 kola som šiel po mokré gumy. Potom som si o 4 kolá neskôr urval pred boxami krídlo a musel som to opäť meniť. Bohužiaľ SC nevyšlo a mal som cez minútu na Ľuba a cez 40 sekund na Honzu s Patrikom.

Trať začala pomaly osychať a dokázal som dávať niekoľko sekúnd na kolo jazdcom predo mnou. Na konci stintu som ich stiahol na minimum a k tomu Honza spravil chybu a ja som ho poľahky obehol a šiel hned pro nové gumy. Zaradil som sa za Patrika ktorý neskôr chyboval tiež.

Celý čas som šiel veľmi rýchlo, ale už nie tak moc, pretože opäť bolo veľmi mokr,o ale aj tak som stiahol Ľubo vyše o minútu a zaradil sa za neho. Dával som si veľký pozor na kontakt nechcel som Ľuba vyradiť zo závodu a tak isto zo šampionátu , ale išlo mi o WIN ako vždy.

Mali sme pár ľahkých ťuknutí ktoré boli pre vo finálnej fáze závodu fatálne. Spravil som 3 hodiny, ale Ľubo to vždy nejako prežil :D. Bolo veľmi mokro a bol som veľmi tesne za Ľubom celý posledný stint. Raz som ho veľmi pekne predbehol na druhej najdlhšej rovinke, ale zabudol som podradiť ešte o 1 stupeň, čo ma stálo na 100% prvého miesta. 5 kôl pred koncom boli moje gumy doslova na sračk*. Skúšal som to doslova v každej zákrute. Posledný útok na Ľubo prišiel v rýchlej pasáži, ale nedokázal som auto udržať na obruvníku a otočil som sa a obehol ma Patrik, ktorý nás veľmi sťahoval vzájomnými súbojmi. Patrik ešte pushoval a pekne obehol Ľuba. Patrikovi gratulujem na konci šiel veľmi dobre a určite by som ho na konci aj tak neudržal. Gratulujem mu k 1 miestu a snáď ešte zabojuje o to byť Majster sveta v F1 v lige MPL :).

 

Gratulujem každému kto došiel. Pre mňa to boli najnáročnejšie preteky kariéry. Vďaka patrí aj Ľubovi za dobrú obranu a že sa nikdy nevzdal.

Zavod bol super, ale s výsledkom som sklamaný.

 

alt

 

 

Komentáře   

 
+1 #2 Martin Zeman 2015-11-09 18:59
Radost si počíst ,díky
Citovat
 
 
+1 #1 David Hančl 2015-11-06 20:26
Moc pěkné :-).
Citovat
 

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Forum F1


  • Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.

In the Stands Na tribunách

  • 124 guests
MPL Registrace: 463